Jump to content
Sign in to follow this  
gonza

VTS3.5 - Live Multiplayer coop mission editor

Recommended Posts

I got a little problem with it if i try to load the mission it says i need this: "ace_sys_ravlifter" i already tried to fix it by downloading that lift script but it didnt work.

Any idea to fix it?

Edit: I got it with all islands, And ive got ACE2

Edited by pip12345

Share this post


Link to post
Share on other sites

Been playing around with this quite a bit and although I realise that it is designed for MP coops ... it is superb for SP too.

Keep up the good work !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is there more people interested in a vanilla version of VTS 3.5 ?

Yes me I am. I don't play with ACE that much and my friends have no time to download that big mod at all.

Anyway , do whatever you want, its your mision :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is there more people interested in a vanilla version of VTS 3.5 ?

Salut Gonza et LEtranger, désolé je ne parle pas Anglais mais ferez-vous une version Russe? Je suis vraiment intéressé car dans l'organisation Réaliste que je ne citerai pas :D nous n'avons pas un tel outil coté "Red" pour nos exercices.

Merci de votre réponse . Sinon, c'est vraiment du bon boulot ++

Share this post


Link to post
Share on other sites

en attendant la version russe

tu peux faire spawner un russe sur la carte et faire un join de tous les joueurs sur ce russe

comme ca les joueurs seront russes et pourrons se battre contre les ricain

la skin ne changera pas mais les specs ops ricain ressemble beaucoup aux russes

to become urss you just have to put a urss unit on map and use the join function to join him

Edited by gonza

Share this post


Link to post
Share on other sites
en attendant la version russe

tu peux faire spawner un russe sur la carte et faire un join de tous les joueurs sur ce russe

comme ca les joueurs seront russes et pourrons se battre contre les ricain

la skin ne changera pas mais les specs ops ricain ressemble beaucoup aux russes

to become urss you just have to put a urss unit on map and use the join function to join him

Super pour l'info Gonza !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gonza,

Using your latest release, the Arma 2 Beta release, and the ACE2 update for today (Feb 1) I note that the "respawn" location setting does not work on any of the maps I tested it on today (Utes, Chern, Podagorsk). The players (and even the GM if he is killed) always respawn on the LHA no matter where you place the "respawn" location.

Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bonjour Gonza,

Je l'ai testé hier au soir avec quelques gars de l'OFCRA, d'ailleurs qui te passent le Bonjour à toi et à L'Etranger (Abalam...) et je voulais juste te faire part de deux ou trois infos.

- Comment faire pour avoir des véhicules vides? par exemple pour les exercices des tankistes.

- A un moment un des soldats (humain) est devenu invisible de ses coéquipiers mais pouvait jouer et tirer sur sur l'ennemi.

- Il y a eu un petit bug pour le premier lancement et je me suis retrouvé dans la cale du navire ou se trouvait des blindés! ils sont accessibles ? (template Chernarus) d'ailleurs c'est comme ça que j'ai appris qu'il y avait un passage pour aller dans la cale du navire :D

Sorry, I don't speak English.

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WildBill

I will check it tonight

thanks for report

@Hedoniel

1 - Comment faire pour avoir des véhicules vides? par exemple pour les exercices des tankistes.

2 - A un moment un des soldats (humain) est devenu invisible de ses coéquipiers mais pouvait jouer et tirer sur sur l'ennemi.

3 - Il y a eu un petit bug pour le premier lancement et je me suis retrouvé dans la cale du navire ou se trouvait des blindés! ils sont accessibles ?

(template Chernarus) d'ailleurs c'est comme ça que j'ai appris qu'il y avait un passage pour aller dans la cale du navire

réponses

1 - dans le type d'unitée tu met sur empty (3 dans le Guide du premier post) et les véhicules seront vide

2 - j'ai jamais vu ca encore (et pourtant j'en fait 3 fois par semaine des soirée VTS) bizarre c'était après une action ? (teleport, take control ?)

3 - ca arrive parfois si le porte avion apparait trop tard

google trad

1 - How to have empty vehicles? eg for the years of tankers.

2 - At one point a soldier (human) became invisible, but his teammates could play and shoot the enemy.

3 - There was a small bug on first launch and I found myself in the hold of the ship or was armor! they are accessible?

(template Chernarus) also that's how I learned that there was a way to go in the hold of ship

Answers

1 - in the unit type you put on empty (3 in the Guide the first post) and the vehicle will be empty

2 - I've never seen AC yet (though I did 3 times a week evening VTS) after it was strange action? (teleport, take control?)

3 - ca Sometimes if the aircraft carrier appears too late

ca a bien marché le "join" en russe (pas de problème ?)

salut au membre de l'OFCRA

Edited by gonza

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WildBill

thanks for report

bug found --> ok in Beta 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
@WildBill

thanks for report

bug found --> ok in Beta 3

Thanks for your work Gonza, my friends and I look forward to trying out Beta 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

you can thanks l'etranger because he add most of thing since the version 3.5

I have not a lot of time at this moment

I just add some little things and bug fix

he made the VTS of my dreams

Edited by gonza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep pour l'OFCRA :thumbsup:

1-Pour le Bug du mod "GOD" pour un joueur autre que le master, j'ai fais un MP à l'intéressé pour qu'il me dise comment ça c'est passé exactement.

2-Pour le "join" en russe, ça roule mais que pour moi, j'ai pas réussi pour un groupe full humain. :D pour cette raison, si vous faisiez une version "Russe", tous les Reds vous en seraient reconnaissant. J'met la pression pour que les CDG l'utilisent !! et nous l'avons aussi utilisé hier au soir pour le déploiement d'une partie officielle et c'est efficace. Je manque juste un peut d'entrainement pour l'utilisation fluide du bousin, mais en tout ca pour moi, maintenant c'est l'outil de référence pour les exercices que je propose.

3-Dernier bug aussi pour le AH1 qui plante sur le pont du bateau (Chernarus) et qui passe constamment au travers de la coque.

4- lol j'avais oubliez mais pour la fin de soirée, avant que tous le monde se couche, j'ai abusé du "nucléaire" et à la quatrième explosion, il y a eu un retours bureau pour tous le monde.

Voilà, super taf les gars, plus je découvre les possibilités qu'offre ce template, plus mon imagination boue.:icon14:

@+

Share this post


Link to post
Share on other sites

It would be nice if you posted in English please as the forum rules state.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

Do we have a update on Beta 3 when it is coming out.

One question how do i do a nuke i can not find it.

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

I don't understand the first question

the beta 3 is in progress

for @ace nuke

switch to editor mod (up left button)

then chose the nuke script press OK and click on map

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

You answered the 1st question bad day at typing.

Thanks about the nuke

Share this post


Link to post
Share on other sites
It would be nice if you posted in English please as the forum rules state.

Sorry, I do not speak English.

couriel: hedoniel@hotmail.fr

Bye

Edited by Hedoniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Here it is, Beta 3 !

-Improved GM interface

-Various Optimizations

-Improved Editor Command line usage

-And much more stuff.

Require mod : Ace 2

VTS 3.5 Beta 3

Island supported :

-Chernarus

-Panthera

-Isla Duala

-Everon

-Queshkibrul

-Podagorsk

Edited by L etranger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

×