Necropaulo 31 Posted April 22 Hi everyone, today I've got a nice "conversion" problem. I'm using a script to allow me to chat with civilians, and everything's working perfectly, but for the purposes of a mission, I'd like to manage to convert the first part by removing the randomness. The first 5 conversations should only be played once each. I've tried playing with Select instead of SelectRandom but I haven't managed to change the syntax to make it work. Does anyone have any ideas on how I can do this? Below is the script I'm using: intero.sqf : Spoiler if (missionNamespace getVariable "civil" ) then { _rNum = selectRandom [1,2,3,4,5]; if ( _rNum == 1 ) then { line1 = [name player, "Hey vous, je cherche des informations sur des sites militaires, ça vous dit quelque chose ?", player]; line2 = ["Civil", "Je ne suis pas certains mais il me semble que l'US Army avait un avant poste au Château du Diable."]; line3 = [name player, "Merci pour l'information!",player]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero4", true]; sleep 7; playSound ["intero51", true]; sleep 7; playSound ["intero6", true]; sleep 1; missionNamespace setVariable ["US",true,true]; {_x setMarkerAlpha 1} foreach ["US"]; }; if ( _rNum == 2 ) then { line1 = [name player, "Hey vous, je cherche des informations sur des sites militaires, ça vous dit quelque chose ?", player]; line2 = ["Civil", "Je me rappelle que durant la guerre civile des mercenaires s'étaient installés par ici, ION je crois bien."]; line3 = [name player, "Merci pour l'information!",player]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero4", true]; sleep 7; playSound ["intero52", true]; sleep 7; playSound ["intero6", true]; sleep 1; missionNamespace setVariable ["ION",true,true]; {_x setMarkerAlpha 1} foreach ["ion"]; }; if ( _rNum == 3 ) then { line1 = [name player, "Hey vous, je cherche des informations sur des sites militaires, ça vous dit quelque chose ?", player]; line2 = ["Civil", "Je sais que la guerre est finie mais la base des forces chernarusse est encore bien active en ce moment !"]; line3 = [name player, "Merci pour l'information!",player]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero4", true]; sleep 7; playSound ["intero53", true]; sleep 7; playSound ["intero6", true]; sleep 1; missionNamespace setVariable ["Cherna",true,true]; {_x setMarkerAlpha 1} foreach ["Rus"]; }; if ( _rNum == 4 ) then { line1 = [name player, "4Hey vous, je cherche des informations sur des sites militaires, ça vous dit quelque chose ?", player]; line2 = ["Civil", "Je sais que la guerre est finie mais la base des forces chernarusse est encore bien active en ce moment !"]; line3 = [name player, "Merci pour l'information!",player]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero4", true]; sleep 7; playSound ["intero53", true]; sleep 7; playSound ["intero6", true]; sleep 1; missionNamespace setVariable ["boat",true,true]; {_x setMarkerAlpha 1} foreach ["boat2"]; }; if ( _rNum == 5 ) then { line1 = [name player, "5Hey vous, je cherche des informations sur des sites militaires, ça vous dit quelque chose ?", player]; line2 = ["Civil", "Je sais que la guerre est finie mais la base des forces chernarusse est encore bien active en ce moment !"]; line3 = [name player, "Merci pour l'information!",player]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero4", true]; sleep 7; playSound ["intero53", true]; sleep 7; playSound ["intero6", true]; sleep 1; missionNamespace setVariable ["heli",true,true]; {_x setMarkerAlpha 1} foreach ["heli2"]; }; } else { _rNum = selectRandom [1,2]; if ( _rNum == 1 ) then { line1 = [name player, "Bonjour, nous sommes là pour vérifier que tout va bien dans votre ville, avez-vous vu ou entendu quelque chose ?",u1]; line2 = ["Civil", "Bonjour, merci de vous soucier de nous, le climat actuel est tendu mais tout va bien par ici."]; line3 = [name player, "Merci à vous, bonne journée!",u1]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero1", true]; sleep 7; playSound ["intero21", true]; sleep 7; playSound ["intero3", true];}; if ( _rNum == 2 ) then { line1 = [name player, "Bonjour, nous sommes là pour vérifier que tout va bien dans votre ville, avez-vous vu ou entendu quelque chose ?",u1]; line2 = ["Civil", "Bonjour, votre présence me rassure mais je n'ai rien d'intéressant à vous signaler."]; line3 = [name player, "Merci à vous, bonne journée!",u1]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero1", true]; sleep 7; playSound ["intero22", true]; sleep 7; playSound ["intero3", true];}; }; The part in blue is the one I want to transform, the variable allows me to switch to the two random conversations once the first 5 have been triggered. Thanks in advance for your advice! EDIT: After a lot of tests and a lot of mistakes, I finally found a track. I've run out of errors but nothing happens (the script for the conversation and the variable and marker changes). I'll keep looking tomorrow! _text1 = { line1 = [name player, "Hey vous, je cherche des informations sur des sites militaires, ça vous dit quelque chose ?", player]; line2 = ["Civil", "Je ne suis pas certains mais il me semble que l'US Army avait un avant poste au Château du Diable."]; line3 = [name player, "Merci pour l'information!",player]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero4", true]; sleep 7; playSound ["intero51", true]; sleep 7; playSound ["intero6", true]; sleep 1; missionNamespace setVariable ["US",true,true]; {_x setMarkerAlpha 1} foreach ["US"]; }; _text2 = { line1 = [name player, "Hey vous, je cherche des informations sur des sites militaires, ça vous dit quelque chose ?", player]; line2 = ["Civil", "Je me rappelle que durant la guerre civile des mercenaires s'étaient installés par ici, ION je crois bien."]; line3 = [name player, "Merci pour l'information!",player]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero4", true]; sleep 7; playSound ["intero52", true]; sleep 7; playSound ["intero6", true]; sleep 1; missionNamespace setVariable ["ION",true,true]; {_x setMarkerAlpha 1} foreach ["ion"]; }; _text3 = { line1 = [name player, "Hey vous, je cherche des informations sur des sites militaires, ça vous dit quelque chose ?", player]; line2 = ["Civil", "Je sais que la guerre est finie mais la base des forces chernarusse est encore bien active en ce moment !"]; line3 = [name player, "Merci pour l'information!",player]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero4", true]; sleep 7; playSound ["intero53", true]; sleep 7; playSound ["intero6", true]; sleep 1; missionNamespace setVariable ["Cherna",true,true]; {_x setMarkerAlpha 1} foreach ["Rus"]; }; _text4 = { line1 = [name player, "4Hey vous, je cherche des informations sur des sites militaires, ça vous dit quelque chose ?", player]; line2 = ["Civil", "Je sais que la guerre est finie mais la base des forces chernarusse est encore bien active en ce moment !"]; line3 = [name player, "Merci pour l'information!",player]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero4", true]; sleep 7; playSound ["intero53", true]; sleep 7; playSound ["intero6", true]; sleep 1; missionNamespace setVariable ["boat",true,true]; {_x setMarkerAlpha 1} foreach ["boat2"]; }; _text5 = { line1 = [name player, "5Hey vous, je cherche des informations sur des sites militaires, ça vous dit quelque chose ?", player]; line2 = ["Civil", "Je sais que la guerre est finie mais la base des forces chernarusse est encore bien active en ce moment !"]; line3 = [name player, "Merci pour l'information!",player]; [[line1,line2,line3],"Direct",0.06,false] execVM "fn_simpleConv.sqf"; playSound ["intero4", true]; sleep 7; playSound ["intero53", true]; sleep 7; playSound ["intero6", true]; sleep 1; missionNamespace setVariable ["heli",true,true]; {_x setMarkerAlpha 1} foreach ["heli2"]; }; [_text1,_text2,_text3,_text4,_text5] select [0,1,2,3,4]; Share this post Link to post Share on other sites